Een nieuwe huisstijl
Een huisstijl is onmisbaar voor een bedrijf. Met je huisstijl maak jij jouw product kenbaar aan het publiek. Je wil graag een duidelijke boodschap afgeven, waar jij voor staat, maar hoe begin je hier nu aan. Je kunt natuurlijk zelf je logo maken, in word of powerpoint bijvoorbeeld, maar meestal straalt dit niet de professionaliteit uit die je graag zou willen. Het is beter om in dit geval hulp in te schakelen van een grafisch ontwerper of reclamebureau. Say-so kan je hierbij helpen, we hebben al jaren ervaring met het maken van logo’s en huisstijlen, en helpen jou graag om jouw bedrijf een professionele uitstraling te geven waar je naar op zoek bent.
Een startend bedrijf kan meestal met een logo en een digitaal briefpapier (word-template) al uit de voeten. Wil je ook facturen op papier gaan versturen, dan komt daar een (print) briefpapier met enveloppen bij. Enveloppen heb je in diverse formaten; C4 enveloppen voor A4 papier en bijvoorbeeld C5 enveloppen voor dubbelgevouwen A4 papier (A5-formaat).
Visitekaartjes zijn ook onmisbaar. Zeg nou zelf, als je bij een klant komt en je moet je emailadres en telefoonnummer op een briefje schrijven is dat natuurlijk niet heel handig. Standaard visitekaartjes zijn 85x55mm, staand of liggend. Dit is qua drukkosten ook het meest voordelige formaat. Wil je iets anders is dat natuurlijk ook altijd mogelijk. The sky is the limit!
Ok, ik heb een logo, briefpapier, 2 formaten enveloppen en een mooi visitekaartje, what’s next?
Je huisstijl is nog uit te breiden met with compliment cards, dit zijn kaartjes die je bij het sturen van bijvoorbeeld je folder kan doen. Je kunt op deze with compliment cards alvast tekst zetten, zodat je bij versturen kan aanvinken wat van toepassing is, bijvoorbeeld ‘ter info’, ‘retour’, of ‘Volgens afspraak’. Je kunt de card ook leeg laten, uiteraard wel voorzien van je logo en adresgegevens, en zelf erop zetten wat van toepassing is.
Verder kun je bijvoorbeeld een offertemap maken. Een map die je kunt meenemen als je een presentatie hebt bij een klant bijvoorbeeld. Hierin kun je je offerte doen, met een visitekaartje en eventueel een folder van je bedrijf. De offertemap is meestal iets groter dan A4 en van wat steviger papier.
Je kan het natuurlijk zo gek maken als je zelf wilt, voorzie pennen van je eigen logo, maak een stempel, misschien een complete ringbandmap of een notitieboekje dat je kunt uitdelen aan je klanten en prospects.
Geïnspireerd? Neem contact met ons op voor een offerte op maat.